lunes, 14 de febrero de 2011

Pastissos d'aniversari coberts amb fondant





Dissabte va ser l'aniversari va ser l'aniversari d'en Jon i diumenge ho vam celebrar amb els cosins. Vam celebrar 4 aniversaris, d'en Jon , de l'Aran i dels seus cosins, la Júlia i l'Àlex.

Vaig preparar dos pastissos de fondant de Hello Kitty i Bob Esponja que estàn tant de moda. Van agradar moltíssim.

Per la Hello Kitty vaig fer servir la recepta de pà de pessic de llet condensada, es van fer servir dos pà de pessic i vaig farcir-lo amb melmelada de maduixa, després el vaig mullar amb almívar i vaig cobrir amb el fondant, aquest cop el fondant el vaig comprar fet.

Per l'almívar:

Ingredients:

- 300 gr. de sucre (jo 200 gr)

- 300 gr. d'aigua (jo 200 gr)

- suc de 1/2 llimona (opcional)

- 1 branqueta de canyella

- 1 culleradeta de sucre avainillada

- si voleu podeu posar una mica de licor, jo no en poso.

Preparació:

- Poseu al got de la thermomix l'aigua, la sucre, el suc de llimona i la canyella. Programeu 15 minuts, 100º i velocitat 2.

- Si voleu posar licor l'afegiu al final. I si ho voleu més espès ho deixeu més estona.
Si us sobra almívar podeu guardar-lo a la nevera sense problemes.


Aquí el tall:



Pel Bob Esponja vaig fer servir la recepta de pà de pessic de xocolata amb la thermomix, recepta de canelona. La recepta:

Ingredients:

- 4 ous

- 200 gr. de sucre

- 150 gr. d'oli de girasol

- 200 gr. de xocolata en pols a la tassa

- 200 gr. de nata (un brick petit)

- 1 cullerada petita de sucre avainillada

- 200 gr. de farina

- 1 sobre de llevat

Preparació:

- Posem la papallona a la thermomix, els ous i la sucre dins el got de la thermomix i programem 5 minuts, 37º, velocitat 3 1/2.

- Un cop acabat el temps programem 3 minuts més a la mateixa velocitat i sense temperatura perquè espongin.

- Afegim l'oli i barregem 10 segons al 3.

- Aboquem el cacau i la nata i barregem 15 segons a velocitat 3.

- Afegim la sucre avainillada, la farina i el llevat. Barregem 15 segons al 2 1/2. Treiem la papallona i acabem de barrejar amb l'espàtua.

- Aboquem en un motlle engreixat, en aquest cas ho vaig fer un un rectangular i ho posem al forn uns 40 minuts a 180º, depenen el forn.

Un cop acabat i fred, vaig tallar-ho per la meitat i vaig mullar-lo amb l'almívar i vaig farcir-lo amb crema de xocolata.


Aquí el tall:






No hay comentarios:

Publicar un comentario