viernes, 14 de mayo de 2010

Galetes de naixement decorades




Dijous al vespre va néixer el meu nebot, l'Iker. Quan vam anar a conèixe'l i donar-li la benvinguda al bebé i l'enhorabona als pares, vam portar dues cistelletes de galetes decorades perquè poguessin compartir amb les visites tot deixant un record del dia que va néixer.

La recepta l'he seguida del bloc de la Bea. Val molt la pena llegir les indicacions de la Bea, és tota una experta!!

Ingredients:

Per la massa:

- 250 gr de mantega a temperatura ambient

- 250 gr de sucre llustre (comprat, no serveix fer-ho a casa)

- 650 gr de farina

- 1 ou gran (o un ou mitjà i el rovell d'un altre)

- 1 mica de llet

- aroma de vainilla

Pel glassejat:

- 4 clares d'ou pasteuritzades

- 800 gr de sucre llustre (200 gr. per clara que utilitzem)

- cullerada de cremor tártaro (opcional)

- aroma de vainilla

- colorants

Preparació:

- Batre la mantega fins que veiem que queda amb una textura suau, baixem la velocitat i sense parar de batre anem aincorporant el sucre llustre tamitzat. Quan veiem el sucre totalment intedrat a la mantega, batem amb més velocitat de nou.

- Quan la mantega hagi quedat més blanca i espumosa, afegim l'aroma de vainilla i l'ou i tornem a batre fins que quedin integrats.

- Comencem a afegir farina tamitzada a cullerades sense deixar de batre, quan la massa comenci a "trencar-se" afegim una mica de llet per lligar-la, intentarem afegir la llet molt a poc a poc per tal de no passar-nos, en aquest cas haurem d'afegir més farina.

- Quan la massa ja sigui uniforme, farem una bola amb la massa i la dividirem en 4 parts. Cada una d'elles l'estirarem amb el corró i les deixarem resposar a la nevera. Jo la vaig deixar un dia sencer.

- Un cop fredes posem el forn a uns 180º, treiem una massa de la nevera i amb el tallador per galetes comencem a tallar aprofitant el màxim la massa. Fornegem les galetes i anem fent el mateix amb la resta de masses. Jo vaig fer-ho una per una perquè de seguida se m'estovava la massa fora de la nevera. Amb la massa sobrant vaig tornar a estirar i vaig posar-la un parell d'hores a la nevera i de nou vaig tallar més galetes.

- Mentre es refredaven les galetes vaig preparar el glassejat. Posem en un recipient les clares d'ou pasteuritzades i mitja culleradeta de cremor tártaro, barregem i anem afegint a cullerades el sucre llustre tamitzat.

- Afegim també aroma de vainilla i batem fins aconseguir una textura ferma.

- Separem el glassejat per poder tenyir-ho amb els colorants que hàgim de fer servir. Jo vaig fer servir els de americolor per primera vegada i em va agradar força.

- Agafem una boqueta prima i fem un delineat primer a les galetes. Per el farciment afegim aigua a la glassa de manera que quedi més clara. Jo vaig utilitzar un biberó pel farciment.

- Deixem assecar unes 12 hores i si s'escau decorem. Pels sprinkles vaig fer servir glassejat que m'havia sobrat per adherir-los a les galetes. Vaig deixar reposar 12 hores més.

Bé, les meves explicacions són molt resumides, val la pena passar-se pel bloc que us he comentat més amunt perquè deixa unes explicacions meravelloses.

Aquesta és una de les galetes ja a la seva bossa.








Darrere vaig fer unes etiquetes amb el nom i la data de naixement.












A punt per portar-li a la nova mare!



No hay comentarios:

Publicar un comentario